Píše Gabriel Vass, z prvého neobjektívneho športového portálu TakUrcitee.sk
4 minúty čítania
V predchádzajúcom článku sme vám predstavili prvú sériu seriálu Drive to survive. Tentokrát sa pozrieme na druhú sériu, ktorá mapuje ročník 2019.
Príchod tých najlepších
Najväčším lákadlom je určite príchod Mercedesu a Ferrari na scénu. Kým v prvej sérii tieto dva tímy odmietli dať súhlas na natáčanie, obrovský úspech seriálu ich prinútilo súhlasiť a byť súčasťou tohto projektu.
Okrem spomenutých dvoch tímov sa štáb zameral najmä na RedBull, Renault, McLaren, Williams a Haas. Naopak, Alfa Romeo a Racing Point nedostali takmer žiadny priestor na obrazovkách. A aj Alpha Tauri sa objavil len ako súčasť svojej materskej stajne, keď sa rieši výmena jazdcov.
Čitateľov, ktorí zatiaľ nevideli druhú sériu vopred upozorňujeme na možné spoilery v nasledujúcich riadkoch.
Repete s Ricciardom
Na začiatku máme menšie dejavú. Zase Daniel Ricciardo? Ak si dobre pamätáte, aj minulú sériu začal tento extrémne sympatický Austrálčan. Dalo sa to pochopiť, domáci závod, domáci pretekár. Áno, bolo to to úspešné, ale prečo znova to isté?
Naštastie, epizóda nie je celá len o ňom. Veľmi rýchlo sa na scénu dostávajú zástupcovia Mercedesu a Ferrari. Zároveň sa štáb snaží predstaviť aspoň v náznakoch aj ostatných účastníkov cestnej premávky.
Kde je Haas, tam je vždy krik
Netrvá to tak dlho a čoskoro sa ukáže Haas v plnej kráse. Dej zachytáva stajňu najmä na Veľkých cenách Rakúska a Británie a taktiež na vzťach s ich hlavným sponzorom Rich Energy.
Je krásne vidieť kontrast, akí sú všetci spokojní, keď na začiatku sezóny idú veci ako po masle, v porovnaní s tým, keď sa situácia diametrálne otočí a stajňa tvrdo narazí na dno. Nechýbajú urážky, nadávky, bezmocnosť. Treba sa pripraviť aj na trochu ostrejší slovník.
Z každého rožku trošku
V ďalších častiach sa rieši aj odchod Ricciarda do Renaultu a príchod Carlosa Sainza do McLarenu. Vytvorila sa akási rivalita medzi týmito dvoma jazdcami a okolo nich sa točí celý dej.
Mercedes a ich katastrofálna Veľká cena Nemecka. Okrem toho je táto časť venovaná aj vtedy čerstvo zosnulému Nikimu Laudovi. Správa o jeho smrti prišla tesne pred VC Monaka.
V nasledujúcich epizódach sa do popredia dostáva trápiaci sa Pierre Gasly, ktorého nakoniec pošlú naspäť do Alpha Tauri, čo ale znamená šancu pre Alexa Albona.
V Belgicku počas pretekov F2 vinou havárie zomrel priateľ mnohých pilotov F1, Anthoine Hubert. Zvlášť sa to dotklo Gaslyho a Leclerca.
Dosť bolo spoilerov, tento seriál si proste treba zapnúť a vidieť na vlastné oči.
Subjektívny pohľad autora
Ťažko porovnávať jednotlivé série. Jednotka bola naozaj dobrá, ale niečo tomu chýbalo. V dvojke konečne prišli stajne, ktoré sú obľúbené pre väčšinu fanúšikov, avšak boli tam rôzne chybyčky krásy.
Nelogické poradie epizód. Kým v prvej sérii sa dej tiahne s menšími odchýlkami v chronologickom poradí veľkých cien, v dvojke je to totálny chaos. Skáče sa od Austrálie priamo do stredu sezóny, potom zase naspäť, až sa v tom človek miestami stráca.
Nepresné zvuky v pozadí. Akési Fast and Furious prostredie s 47 stupňovou prevodovkou. Rozumiem snahe tvorcov, vytvoriť akčné prostredie aby to v obývačke proste hučalo, ale miestami je to príliš. Napríklad súboj Gaslyho a Hamiltona v cieľovej rovinke v Brazílii. Na mieste, kde je pedál na podlahe a už dávno je zaradená osmička na prevodovke, tak v podstate počas celého súboja v pozadí počujeme šťukanie prevodovky. Vin Diesel by bol hrdý. Okrem toho tvorcovia priradili zvuky motoru Honda, keď je v zábere Ferrari, ale to už je len taký detail. A keď sa natáča v garáži, tak je vždy počuť zvuk výmeny kolies. Schválne, kto si to všimne?
Vynechanie ostatných tímov. Podľa môjho názoru až smiešne malý priestor dostali jazdci ako Kimi, Perez, Norris a ďalší. Hádam v ďalšej sérii to bude pestrejšie.
Celkovo však na seriál nedám dopustiť. Behind-the-scenes projekty budú mať vždy svoje čaro, lebo fanúšik sa dozvie veci, ktoré sa nedočíta ani v bulvári.
NOVINKA: Originálne Formula 1 ochranné rúška v našom FAN shope.